E drejta për t’i vënë shqelmin shtetit

by

nga Post Spleen

Prodhuesit e letrës, votimet, pula që bën vezë të arta dhe mosvotimi – Mbase Cash do na shpëtojë të gjithëve.

Mosvotimi konsiderohet apati nga ata që votojnë, e veçanërisht nga manifestet politike që ditëve të sotme bien nga qielli e mbijnë edhe në toka të betonuara. E manifestet politike më së shumti prodhohen nga njerëz që votojnë, sepse nëse këta njerëz nuk do të votonin, atëherë nuk do u jepej mundësia të prodhonin manifeste, e nëse s’do të prodhonin manifeste me shumicë atëherë një element do i mungonte kësaj panorame që i bën pikërisht ata të prodhojnë këto manifeste. Madje-madje prodhuesit e letrës duhet të kenë shpikur dhe procesin e votimit. Jo, në fakt, por kjo është histori e gjatë. Tashmë evoluimi i procesit ka djegur etapa pambarim për të qenë nevoja që të dish gjenezën për të kuptuar shkaqet. Por ama duhet të pranojmë që prodhuesit e letrës janë shumë të interesuar që të votohet, i duan fushatat elektorale ashtu si bujqit duan shirat. Edhe pronarët e televizioneve, gazetave, radiove, paratë i derdhin lumë në kësi kohësh të arta, e, si i thonë një fjale, zgjedhjet kthehen në një pulë që bën vezë të arta. Po pula që bën vezë të arta s’është një dhuratë që bie nga qielli si dëshira e dytë që të kishte borxh xhindi që çlirove nga burgosja mijëra vjeçare. Veza e artë është një krijesë ose sistem që nuk funksionon me ripërtypje siç bëjnë kafshët e gjora në mbrëmjet e pafundme të dimrave të gjatë në vathën e tyre të ftohtë. Ajo as nuk riciklohet. Ajo gllabëron me gojë, thith me hundë, shigjeton me sy e proceson me veshë. Ti mund të thuash: “po mirë, nëse nuk riciklohet, a nuk ndodh e njëjta gjë si me ujin, pra qelbet”? Ose: “po atëherë përse nuk fryhet e fryhet e fryhet deri sa të pëlcasë”? Po sepse ka një sistem tjetër procesimi, proceson me veshë e jo me stomak, e kjo krijon një sistem unik procesimi, hyrje-dalje që lenë vend bosh gjithmonë. E ti s’dashke të votosh? E ti dashke të bësh rezistencë me anë të mosvotimit? Shumë vonë tashmë, gogoli televizor e ka bërë punën e vet. Dikur ishin orët me lavjerrës, por edhe ato kanë evoluar tashmë e janë bërë multimediale, për të hipnotizuar në masë se një nga një s’i dilet më, njerëzia po merr dhenë…

Pra, edhe njëherë, ti dashke të mos votosh?

a) Larg qoftë të mos votosh, të lesh qelbësirat në pushtet!
b) Do votosh që ç’ke me të, apo do që ta marrin pushtetin qelbësirat?
c) Do votosh të keqen babi se i mbajnë të gjitha shënim, e pastaj kur të shohin se s’ke votuar heqin babin nga puna.
d) Do votosh të keqen mami, t’i zhdukim qelbësirat që më hoqën nga puna sa erdhën në pushtet!
e) I fusim një xhiro o goc deri tek qendra e votimi se s’u bë nami. Njolla në gisht është “trendy”…

Fundja të mos votosh s’është as në modë, të mos votosh s’është “trend urban”, të mos votosh diç po i heq vetes. Të mos votosh – mund të cicerojnë në kor disa trumcakë të lezetshëm e modernë – i heq të drejtën vetes që t’i kërkosh llogari shtetit e mbi të gjitha të kërkosh të drejtat e tua! Jo mi jo! Vërtet?! Po mirë atëherë, po sikur të të them se:
a) Votimi s’është akt lirie individuale, por akt konformiteti me politikën që hedh valle në vendin tënd.
a) Individët kanë të drejta themelore që nuk varen nga rezultatet e zgjedhjeve e as nga akti i votimit.
a) E keqja më e vogël është gjithsesi thjesht e keqe e pangopur dhe e pakënaqur.
a) Duke mos votuar ti po i çjerr veshët atij karafilit që e ka bërë karrigen gropë me muzikën funebre – ti s’më përfaqëson mua, s’ke për të më përfaqësuar kurrë!

E mbi të gjitha, si thua sikur të mos e ngatërrojmë politikën me çështje morali? Morali është zëvendësuar tashmë me artin e strategjisë, burri i pulës që bën vezë të arta ky, domethënë gjel që pjell vezë, ta lëmë moralin të prehet tokave djerrë.

E ku i dihet, ose më saktë i dihet, gjej pesë minuta kohë e bëj llogaritë me laps e letër: nëse do kishim secili strategji vetjake e ide të qarta për të mos u bërë shtrojë këpucësh që mbajnë barqe të krimbura, automatikisht strategjia masive e krijuar për ne nga ata do davaritej. Askujt s’i pëlqen të jetë pjesë planesh masive, a s’na pëlqen aq shumë të kemi secili paketa unike të skicuara enkas për ne?
E të pafituar s’do dalim në fund të fundit, mbi lëkurën e ujkut do jetë gjithmonë një mbulojë deleje që s’do hiqet më të paktën në mes të ditës dhe – e di ti atë shprehjen shumë të dashur të politikanëve tanë “shkeli me këmbë po deshe të të votojnë”? – s’i dihet mund ta përmbysim e ta bëjmë edhe ne këtë: shkeli me këmbë se ta kërkojnë votën me dashuri e nga frika do detyrohen ta mbajnë (kështu i thënçin) me dashuri!

E kur të mos votosh mos rri në shtëpi por më shkruaj mua, e unë atij, ai asaj e kështu me radhë, të pajisemi me një foni të fortë dhe në sheshin më të madh të qytetit tonë xhamat të dridhen nën vargjet:

You can run on for a long time
Run on for a long time

Run on for a long time

Sooner or later We’ll cut you down…

(Johnny Cash – God’s gonna cut you down)

Advertisements

Tags: ,

22 Responses to “E drejta për t’i vënë shqelmin shtetit”

  1. loer Kume Says:

    yea’ you’ll cut em down. e c eshte kjo? serish nje veprim politik me kosto te percaktuar dhe te panjohur nga ty.
    absolutisht jo.
    nese do, shko jeto ne pyll a ne ndonej plazh mahnites duke u dehur e shijuar jeten plotesisht larg zinxhireve.
    nese do, jeto ne qytet, prano ca te drejta, prano ca detyra, te vendosura nga shumica, vendos zinxhiret sociale, qe s jane gje tjeter vec mardhenie midis njerezish qe ndajne te njejtin vend dhe u duhet te rregullojne jeten ne baze te disa rregullave qe pengojne pikerisht keto lloj idesh te lulezojne (me falni per kete te fundit)
    vota eshte marre e mireqene nga te tere si vullneti per te pranuar ose ndryshuar. ose dhe snobuar, duke e hedhur fleten e bardhe. ajo cka ti duhet te kerkosh, eshte qe votat e bardha te quhen abstenim, ashtu si ne tere sistemet e votimit per cfaredolloj gjeje. po jo te mos shkosh te votosh. po nuk shkove te votosh ti nuk je qenie politike. ti nuk i ulerin henes se plote te sheshi i ujqve bashke me te tjeret, dhe keshtu kopeja e ujqve te flak jashte saj. si perfundim nje ujk i vetmuar eshte nje ujk i ngordhur 🙂
    dhe ne natyre ka sisteme tendryshme organizimi. ai qe nuk do te organizohet shkon e jeton vetem, nese ia del te jete tiger.
    nese do me thuash qe nuk shkon te votosh se perton, mbase dhe ta pranoj deri diku. nese me thua se nuk shkon te votosh se do te kryesh nje veprim politik, atehere je jashte. kjo nuk eshte as anarki.
    kemi vendosur te tere qe veprimi politik kryhet brenda kutise. ajo c ka duhet te bejme eshte te ngreme zerin per voten e bardhe. jo te bejme kapriciozet e atyre qe koha u dha te drejten te zgjedhin dhe zgjidhen. se po te pyesesh ndonjerin e para90, ta marresh vesh mire ti cdmth te te heqin te drejten e votes, apo te te tallin duke pasur vetem nje emer aty. ndaj keto lloj idesh jane vrunduj emocionesh “buzekuqi per here te pare ne buzet e saj” :P:P
    Flasim per VOTEN E BARDHE!!!

  2. ehe... Says:

    OK. Shkrim me nerv. Nje freng do te thoshte : “Quelle verve !”

    Besoj se ky shkrim e merr “shtytjen” nga çfare u zhvillua apo, me mire, nuk u zhvillua me 12 maj. Megjithese nuk i kam pare ende shifrat e sakta te pjesemarrjes (nuk e di ç’presin shoqatat e ndryshme per raportimin dhe analizimin e ketyre shifrave), mund te them se fjala “politikê” eshte kthyer ne nje term bosh ne kryeqytet. Me nje pjesemarrje prej 50% (me duket), politika po kalon nje krize te thelle. Ai kandidat qe uleret per fitore kur ne votime s’kane marre pjese as gjysma e votuesve, ai eshte thjesht nje demagog, pa lidhje. E dyta, s’e kuptoj çfare lidhje kane fjalet e Rames “populli me ka votuar mua” apo fjalet e Bashes “te numerohen votat e popullit”. Ne fakt, ata duhet te thoshin : “ky eshte turpi yne. Ne ia kemi ftohur politiken qytetareve, ua kemi hequr deshiren per te rregulluar punet e tyre”. Ketu duhet bere nje analize e mire, dhe fjala “popull” duhet perdorur vertet me kursim. Une e di fort mire se ne llafollogji, “kursimi” s’njihet fare nga elita jone, inflacioni i fjaleve eshte, ma merr mendja, ne vend te dyte pas parlamentit senegalez apo kongolez. Por sinqerisht, ka ardhur koha qe politikanet te ulen pak e te mendojne se çfare djallin kane bere keshtu qe njerezit s’shkojne me ne votime.

    Ftohja me demokracine eshte nje nga rreziqet qe na pret mbase me vone. Ne nje kohe qe eterit tane duhet te votonin ne rresht per nje, me detyrim, dhe madje sa me heret ne mengjes (kujtoni se ora 12 e mesdites, quhej si ore ku vetem armiqte e pushtetit mund te votonin atehere. Ne krye te devotshmerise ishin kalecet dhe komunistet qe gdhiheshin qe me nate), pra ne nje kohe qe eterit tane votonin te detyruar, normalja do te duhet te ishte qe keta eter ta kishin votimin nje si kenaqesi qe me ne fund po votojne te lire, per dike qe iu duket me i pershtatshmi. E megjithate, fakti qe edhe ata po ftohen nga kjo pune, pa perjashtuar ketu te rinjte qe e bejne per 101 arsye, tregon se rreziku i nostalgjise per nje kohe te vjeter te arte eshte goxha i madh. Kjo eshte sfida e demokracise : te mos na beje te ndjejme mall per nje diktature. Mirepo, me duket se kjo gje nuk eshte kuptuar nga ata qe do te duhet te ishin mbartesit e demokracise, dmth vete te zgjedhurit, deputete, kryebashkiake, anetare keshillash.

    Dikur pata bere nje si shpjegim krahasues mes termave “evolucion” dhe “revolucion”, duke vene ne dukje se ajo “r” ndryshonte gjithçka. Nuk e di ende mire nese duhet nje “evolucion” apo nje “revolucion” ne mendesine shqiptare. Qe t’i bie shkurt keqkuptimit : nuk flas aspak per revolucion shoqeror, nga natyra jam kunder-revolucionar, historia ka treguar se revolucionet jane tejet traumatike, te dhimbshme dhe ne shume raste te padrejta dhe çnjerezore. Revolucioni francez ku frymezohen pak a shume gjithe bota, me trekendeshin “liri, barazi, vellazeri”, s’duhet harruar se ka kaluar neper nje faze terrori te pashembullt, me qindra koka kane fluturuar ne koshin poshte gijotines, madje dhe vete koka e atij qe ishte nje revolucionar i flakte (me sistemin e sotem, nje kriminel i vertete) : Maximilien Robespierre.

    Por te kthehemi tek evolucioni dhe revolucioni ne tru. A duhet i pari, apo i dyti ? I pari eshte me i sigurte, por tejet i ngadalte, gati deshperues. I dyti, eshte me i vrullshem, por me i veshtire dhe me i panjohur. Ku mund te veproje njeri dhe tjetri ? Per mua, ata qe e kane kaluar nje pjese te mire te jetes se tyre nen komunizem jane perfundimisht te humbur dhe tek ta mund te shpresojme thjesht nje evolucion te lehte, si psh te binden se toka rrotullohet rreth diellit dhe jo e kunderta. Ndersa per orbitat apo shpejtesite e tyre, per kete mund te flasim vetem me te rinjte. Tek te rinjte, revolucioni mund te jete me i pritshem per arsyen se nje tru rinori eshte me i shpenguar per t’u ndare njehere e mire nga tradita e familjes apo e fisit. Megjithate, evolucioni dhe revolucioni duan dhe ata agjentet e vet. Kush do t’i kryeje ? Dhe ketu, pa dashur te bie ne retorike komuniste, duhet me te vertet nje propagande, kesaj radhe demokratike : media, e shkruar dhe vizive, takime, konferenca, debate, lexime publike, shkolla, udhetimet jashte vendit, shkembimet mes miqsh anekend botes, etj. Por problemi yne eshte se as keto nuk funksionojne plotesisht. Sepse, nga nje ironi e fatit, pothuaj te gjitha mediat jane kapur per fyti nga ata qe nuk dine asnje menyre tjeter perveç asaj te diktatures. Te rinjte, duke mos pasur aq ne dore sa eterit e tyre, kane qene pothuaj te detyruar te derdhen sipas modelit te ketyre te fundit, duke krijuar keshtu ca monstra te pabesueshme : njerez te rinj ne moshe me mendime tejet te vjetra.

    Nje gje qe me gerryen prej kohesh, eshte kjo : shoqeria shqiptare eshte duke u kthyer, pak nga pak (vende-vende dhe me ritme te shpejta) ne nje shoqeri te tipit mafioz, shoqeri e kriminalizuar, dhe me e keqja eshte se nuk shihen mjetet qe mund t’i kundervihen kesaj.

    Ky kriminalizim i shoqerise, tashme e gjen nje terren te favorshem ne ata qindra mijera partizane dhe pasues te zjarrte te regjimit te diktatures komuniste, pra themelet kane qene tashme te hedhura. Po te shtosh ketu dhe katrahuren ligjore apo rrudhjen gjithnje e me te madhe te shtetit perballe krimit, mund te themi pa frike se ne jemi te infektuar qe ne qelize. Nuk di çfare lloj antibiotiku mund te na beje derman. Nje mendje me thote se ky antibiotik mund te kete formen e nje Lincolni te perzier me nje Napoleon, ose shqip : nje grusht i forte i drejtesise, nje vizionar i rrepte. Keta te dy, psh, mund t’i gjejme te bashkuar tek Kemal Ataturku, i cili ka ditur ta shnderroje plotesisht fytyren e Turqise, dhe t’i jape asaj nje fytyre europiane (pavaresisht kundershtimeve te sotme te kesaj trashegimie). Nese ideali i drejte mvesh parzmoren e hekurt, do te kemi nje rifillim te mbare. Perndryshe, me kurime tetraciklinash qe njehere i pi dhe dhjete here s’i pi, ne thjesht do te endemi nga mosvotimi ne mosvotim, derisa zhveshja dhe çinteresimi total te na shtyje drejt nje forme tjeter afirmimi siç eshte terrorizmi politik. Kur gjithçka eshte e humbur, ngjyrat s’dallohen me nga njera-tjetra, dhe aty mund te perfundojme kudo : ne komunizem apo ne fashizem, gjithçka behet njelloj, dhe perfundimi dihet, gjithmone ne udhen e gabuar.

  3. loer Kume Says:

    ti ehe mire e ke, po puna eshte se ne nuk po perjetojme akoma demokraci faktike, por nje diktature faktike maskuar nen demokracine teorike. ndaj dhe shkrimi i mesiperm eshte tere nerv, sepse i ka ardhe ne maje te hundes. po kur dikush te shtyn njehere, dyhere, tre here, nuk reagon, kur te shtyn per here te 100, atehere ia kercet ne grusht. po grushti duhet ti dhembi atij, jo ti shkoje huq e ti gjesh justifikimin vetes qe une e qellova po se kapi.

  4. ehe... Says:

    Loer,

    Do te lutesha shume, si mik e si shok e si dashamires, ta heqesh nga qarkullimi fjalen “diktature” per te pershkruar 20 vjetet 1991-2011. Perndryshe, i bie qe ne nuk e dime se per çfare jemi duke folur. Une nuk e di perjetimin tend te viteve 1945-1991, por te siguroj se kjo periudhe ska kurrfare lidhje thelbi me keto njezet vitet e fundit. Fjalet s’duhen leshuar kot, ti e di shume mire kete se je shkrimtar, ato kane peshen e vet. Periudha 91-11 mund te cilesohet si te duash, por jo si diktatoriale, sepse keshtu i bie te tallesh paq me mijera e mijera viktimat e barbarise komuniste. Per te tjerat, jam i hapur pastaj te diskutojme, edhe per “revolucionin” tend (lexo me lart : jam kunder-revolucionar).

  5. Alket Bushi Says:

    Shkrim terheqes, me kujton shkrimet plot ironi therese e njekohesisht gazmore te Tuein-it. Pavaresisht indiferences sime (relative) ndaj politikes, them se jane kapur ca detaje interesante, duke mos u perfolur fare konkretesia e ketyre diteve, gje pozitive kjo per nje shkrim te tille, them, meqe po i hyre konkretesive dhe thashethemnajave qe verdallisen nuk e merr vesh dreqi te birin. I ka shpetuar kesaj me zgjuarsi.

    Shume dakord me Loerin. Doje veç te thoja se vertet qe te mos votosh je jashte politikes, megjithate, duke qene se te votosh eshte nje e drejte dhe jo nje detyrim, nuk e shoh si “ndarje nga tufa” kete (une per vete kam votuar, gjithsesi), ka shume gjera qe na bejme “pjese te tufes”, si me thene nuk ekzistoj vetem sepse pasaporta ime e verteton kete, le qe ne te vertete “tufa” as qe ekziston, por ky eshte muhabet tjeter.

    Hmmm, komentit te ehe-se i duhet vene veshi, analiza me duket mjaft e mire. Ku nuk jam dakord: perqindja e votuesve nder te pranishmit eshte me e madhe se 50 perqind pasi jo te gjithe te regjistruarit kane qene te pranishem ketu diten e votimit, kjo dihet. Them me hamendje se do jete mbi 60 perqind, shifer e kenaqshme kjo ne nje sistem ku te votuarit nuk detyrohet. Tjeter: kam nje ide per te cilen nuk flas me bindje te plote qe evolucioni nuk ekziston, eshte nje shpikje anglo-kristiane, ekzistojne vetem revolucionet. Po, ka nje ndryshim gradual te gjerave, por si me thene ndryshojne objektet e deshirave, menyrat, jo deshirat vete, prirjet vete. Duhet nje thyerje drrastike per te ndryshuar deshirat dhe prirjet, kete e bejne revolucionet (por edhe une jam nje jo-revolucionar, merret vesh, te pakten nuk e shoh ate si ideal, por si mjet qe mund te vleje ne rrethana te caktuara).

    Pikepamja ime mbi gjendjen e pergjithshme te vendit tone, psikologjikisht, eshte se ne kemi probleme me pranimin. Dihet se pranimi eshte nje nder kushtet e pjekurise, edhe tek individi. Ndodh edhe kjo tjetra: individet apo grupet me ide te tjera nga shablloni aktiv ne vend (nuk po them domosdo me ide me te dobishme) duke qene pakice, jane te humbur qysh ne fillim nese nuk do vepronin sipas shabllonit, ose, per t’ia dale mbane, duhej te kishin aftesi si me thene “mbinatyrore”. Ataturku po, ia doli. A duhet te presim te na vije dhe ne nje “Ataturk”? Hmmm, me duket shprese poetike. Kokolepsja e gjerave ne shoqerine shqiptare eshte e nje “kryevepre ngaterrimtarie” te tille, sa… te pakten shkrimtaret nuk kane pse qahen per “lende te pare”. Defekti i demokracise eshte se elitat e pushtetit jane te detyruar t’i “perulen” te gjitheve ne kohe zgjedhjesh, por duke qene se kjo “perulje” nuk eshte aspak e natyrshme per ata qe natyralisht synojne pushtet politik, ata thjesht luajne komedine e peruljes dhe ne menyre makiaveliste, ne prapaskene, luhet çdo loje e mundshme, me cdo mjet te mundshem, per t’ia dale mbane. Sidomos ketu, nuk konceptohet dot nga politikanet qe pushteti i tyre te varet nga votat e disa “picirrukeve” qe duken sipas kendveshtrimit te tyre. Romaket kane patur, sipas meje, sistemin me te mire te shtetit, qe i jepte perparesi sundimit te me te mireve, siç ndodh ne natyre. Pastaj ata besonin tek fjala, i urrenin gjerat e shkruara (utopi sot kjo). Tjeter burreri e tyre eshte se votonin haptas, nuk eshte aspak burrerore qe ne modernet votojme fshehtas. Por ketu me kundershton i kendshmi Çurçill: “Demokracia eshte rendi me i keq, perveç gjithe te tjereve qe jane provuar kohe-pas-kohe…”

  6. Post Spleen Says:

    Loer ka nje problem, buzekuqin, henen e plote e ujqit i leme per tregimet e tua se aty e kane vendin. Mos na perserit fraza te tipit “po s’votove s’je qenie politike” se eshte shume e konsumuar dhe ti s’eshte se ben perjashtim nga oportunistet e sistemit, te shpelare trush nga vetekenaqesia e te diturit se dine te manovrojne e te jene pjese e sistemit per te perfituar ata nga ai. Te dy e dime shume mire pse voton ti e pse do votoja une, e pse votojne shume te tjere, e arsyeja eshte thjesht arsye mbijetese bazike, asgje me shume. Ne rregull, deri ketu, s’kam asgje kunder, por ama kete mos ma vish mua me pergjegjesi e te drejta sociale. Fakti se ti s’ke informacion teknik socio-politik prape s’te justifikon. (Flas gjithmone ne parim e ne mbrojtje te argumentit per te mos votuar kundrej atyre qe mendojne te kunderten me argumentet e paraqitura nga Loeri le te themi dhe mendesine per te konsumuar qelizat e trurit ne menyra te padobishme)
    Ndaj Loer – te mos votosh s’je qenie politike + edhe natyra ka sistemet e saj te organizimit – jane justifikime klishe prej mjeranesh qe u pelqen te bejne gjigandin dredharak, ate qe pretendon se rri ne mes te sistemit per t’ia hedh sistemit nga brenda.
    Dhe ate teorine e VOTES SE BARDHE lere aman, se te dokumentari per Mano Chao-n kur ishte ne Tirane e ke pare.
    Shkrimi i mesiperm s’eshte shkruar me ndonje nerv specifik, eshte shkruar me nervin e nje njeriu te ri ne moshe e te formuar e kultivuar me se miri e qe e di shume mire ca eshte qenie politike e ca s’eshte. E te mos votosh s’te ben qenie apolitike – informohu mbi statusin civil e politik te individive – nga fillon, nga cfare rregullohet, e cfare ta garanton.
    Per te sqaruar pak motivet dhe esencen e shkrimit, nuk behet fjale per thirrje per revolucion kolektiv, behet me shume fjale per revolucion te brendshem e individual duke qene se s’kemi me kohe te presim evolucionin, jemi shume vone dhe vetem qytetaria e vendosja per te mbajtur qendrim te forte e ta paepur e te justifikuar kunder cdo gjeje qe cenon integritetin tone si individe.
    Ky shkrim nuk ben thirrje per anarki, por per strategji dhe nga ana e qytetareve e jo vetem nga ana e politikaneve. Te zgjedhesh te mos votosh eshte nje hap i vogel. Sepse te ben te ngresh zerin kunder nje procesi dhe mesazhi do pështjellohej nese do përfshiheshe ne kete proces. E ne kete rast cdokush ka potencialin te kete impak ne proces nga jashte.
    Shume njerëz nuk pelqejne pozicionimin e asnjerit prej kandidateve, por te votimin per te keqen me te vogel e konsiderojne nje lloj “damage control” pra kontroll te demit. Pozicionimet e kandidateve behen gjithnjë e me te ngjashme nga viti ne vit, pra s’ka shume ndryshim nese behet fjale per te majte apo te djathte. E ka nje arsye per kete. Me ato pak zgjedhje qe na ofrohen ne nga elita politike, votat vendimtare jane te votuesve qe ndryshojne mendje e pozicionohen here nga nje ane e hera nga ana tjeter, ne varesi te programit elektoral te momentit. Gjithcka i duhet nje kandidati per te ruajtur bazen eshte thjesht qe te mos jete aq i tmerrshem sa kandidati tjeter. Cfare do ndodhte nese njerëzit pasivisht do shpallnin me ze te larte e qëndrim te qarte humbjen e besimit ne sistemin politik, e jo vetem ne biseda kafesh e blogesh. Politikanet kane nevoje per votat tona per te fituar. E nese mesazhi i mos-votimit per shkak te humbjes se besimit behet viral, pra perhapet e përftohet ne qëndrim nga sa me shume njerëz, klases politike i duhet te punoje kunder këtij qëndrimi. E nese kjo klase politike atehere ndryshon manovrat ne princip per t’i shtyre njerëzit te vazhdojne te besojne ne sistem ne menyre qe te votojne, atehere kemi bere progres.
    Prandaj, mund te mos votosh ne menyre aktive e mund te ankohesh sa te te doje qejfi sepse eshte e drejte kushtetuese ta besh. E per sa kohe mund te binden dhe te tjeret te ankohen me ze te larte rruga me e dobishme do ishte te mbahet peng votat dhe kontributi deri sa te paguhet çmimi per lirimin e pengut, qe do ishte nje alternative me e mire.
    Me qarte se aq s’thuhet, vetem po ta shpjegoj me figura.

    P.S. Loer, buzëkuqi mbi buze per here te pare ne fakt s’eshte se shkakton ndonje emocion te veçante, pasi femrat mesohen qe ne vogeli me idene, mbase e ke ngatërruar per efektin qe mund te shkaktonte tek meshkujt, se ne kete rast po qe do kishim efekt e vrunduj emocionesh.

  7. loer kume Says:

    vdekte ai qe se provon buzekuqin 🙂
    eshte shume interesante te shohesh se si nje njeri qe nuk ka ambicien e te votuarit, ka ne mase te papare ambicien per te ditur dhe shprehur saktesisht (sado mire ta njohe tjetrin tjetren) se c mendon dhe pse voton dhe c dokumentare ka pare tjetri tjetra.
    ne tere ata persona qe me njohin personalisht por dhe virtualisht, nuk gjendet njeri i vetem te thote qe une marr idete e dikujt tjeter dhe i bej te miat. ne rastin me te keq pa cituar burimin e idese. ndaj vota e bardhe nuk ka lidhje me manu chao. ne koncert se permendi te pakten. nese ke info me te zgjeruar, eja ta diskutojme dhe ta projektojme me gjere.
    dhe e dyta, tere ata qe me njohin, e dine me se miri se pozitat e mia jane aq komode duke pasur nje pune private e duke qene taksapagues i rregullt sa te mos ndikohem e varem nga askush politikisht.
    une kam mundesine dhe luksin te mendoj me koken time si mendimtar e gjykues i lire. dhe te drejten per te gjykuar ma jep te jetuarit ne qendra urbane te banuara me raporte sociale me nejrezit e tjere dghe raporte ligjore me shtetin. dhe e ushtroj kete gjykim dhe me ngritjen e zerit tim aty ku e mendoj une te nevojshme, dhe me ane e votes. vota ime eshte majtas, djathtas, ose e bardhe. por vota e bardhe nuk eshte institucion. duhet instaluar si institucion, me ane te nje rreshti ne listen e votekerkuesve ne letren e votes (qe ben me siguri me “shume leke” industrialistet e medhenj te letres ) “une nuk jap pelqimin per listen e mesiperme” ose dicka e tille.
    kete duhet te kerkojme te tere, e jo te perplasim kemben si femije te perkedhelur qe jane rritur ne liri te plote e duan te flakin ne kosh te plehrave te drejten e tyre per te votuar, kur, e thame me siper une dhe ehe, prinderit tane me breza se kane enderruar te zgjidhnin.
    sigurisht, eshte e drejte dhe jo detyrim. ndaj ne komentin tim te mesiperm thashe, une te kuptoj nese do te rrish shtrire ose nuk voton se do ikesh ne plazh, por te mos votosh si shenje rebelimi eshte dicka shume femijenore. njeriu eshte qenie politike vetem kur voton qe c ke me te, sepse keshtu e kemi bere kompromisin, sado klishe te jete kjo, dhe faktet flasin qarte. ose do behesh pale me estabilishmentin. ose do dalesh kunder estabilishmentit e te marresh persiper pergjegjsine dhe koston e te qenit zgjedhes ose i zgjedhur. ose s do besh asgje, vec te ankohesh, nderkohe qe ke zgjedhen ne qafe e ta mbash me shendet.po te flasesh tere dites jo keshtu po ashtu kafeneve kur nderkohe as nuk zgjedh, e as nuk zgjidhesh, atehere je kot o volla. nuk ben. pi kafe turke, kthe filxhanin, e prit me syte nga qielli.
    une kembengul per voten e bardhe. mendon pak nga 250 mije votues ne tirane, 150 mije te ishin vota te bardha. ky po qe eshte revolucion i bardhe. deh nuk eshte ide e manu chao ta theksojme se mbase do tentosh te ngaterrosh opinionin e lexuesve qellimisht.
    megjithate ti ne rruge te drejte je drejt qenies politike. ti mendon per te bere dicka. vetem se me pas devijon mendimin ne marrjen persiper, jo te te drejtave te tua dhe detyrave, por te diturit se c di apo c nuk di une. 🙂
    dhe mbi ujqit vashezat, henat e plota dhe buzekuqet, pse behesh me nerva? nothing personal, just letersi, parabolike, si jesus 🙂
    dhe nese dikush me thote qe nuk jetojme ne diktature, te nje forme ose nje tjetre, ai njeri nuk jeton en shqiperi. dhe ai njeri ka nje koncept per diktaturen te shprehur me fantazma, alla enver hoxha. diktature miku im eshte edhe te mos jesh ne gjendje te mos jesh dakord. ne po flasim tere diten per diktaturen, e nuk e dallojme qe e kemi mu perpara hundeve. hap syte! check out around!
    poshte mosvotimi si shprehje politike. eshte te kthesh faqen tjeter!

  8. ehe... Says:

    Per pjesen qe me perket mua :

    Loer, duhet pak thjeshtesi ne bisede. Me habit dhe trondit ideja jote se “une kam koncept per diktaturen te shprehur me fantazma”. Enver Hoxha, zoteri, ska qene asnjehere fantazme, por nje qenie prej mishi e gjaku qe iu ka grire mishte e derdhur gjakun shumekujt prej nesh. Keshtu qe ta besh fantazem nje njeri real qe ka vrare e prere, do te thote te jesh ca konfuz.
    Mua per vete, me fyen kur ngulmon ne cilesimin e diktatures. Me fyen sepse une kam pare me syte e mi ca gjera qe shiheni vetem neper diktatura. Por ska gje, s’mund t’i nderroj mendjen askujt. Ne mungese te historise se shkruar, ulu nje dite e lexo rrudhat e ballit te ndonje fatkeqi qe ka bere nja 20 vjet burg spaçi, pa qene as kriminel, as vjedhes e as perdhunues.
    Shendet, mik.

  9. loer kume Says:

    ore ehe, po flet per dicka qe nuk kuadron fare me dickane qe po flisja une. madje po ben te njejten gje si spleen, po merr persiper te dish cdi apo nuk di une. po s ka gje se dhe une e bej shpeshhere kete mekat, po sot jam i vemendshem se kam hedhur gurin i pari.
    enveri mik nuk u cilesua fantazem ketu, une thjesht shpreha jo thjesht (per kete ke te drejte) qe diktatura nuk eshte vetem fantazma e se kaluares. por dhe forma te ndryshme te saj te tanishme. ore zoteri, ke pare njerez ti t ja mbathin si zogj pule prej njerit apo tjetrit drejtues vendi? ke pare njerez te rrahur e te gjakosur ti se kane tentuar t ebejne oponence? po te vrare ke pare ti? ore ku jeton ti ta di une njehere? mos ngaterro dhe nej here tjeter diktaturen si koncept dhe si shprehje formash, me enver hoxhen. ai ishte nje forme e diktatures. kaq.
    une jam shume i interesuar ne kete bisede e debatin e votes. votes se lire, votes se bardhe, votes se blere asaj e shitur, votes militante, votes gri, votes se cuar dem. diktaturen e diskutojme here tjeter kur te kesh ndare enverin nga koncepti.
    dhe ne fund te fundit, po perdor serish kluishene (cdo e tille eshte kthyer klishe pikerisht se nuk u hyn qe nuk u hyn njerezve ne koke post spleen); cdo popull meriton drejtimin qe ka. gjithmone.

  10. monkey paw Says:

    sa per diktature, njeriu mund ti thote diktature edhe atij casti kur eshte i vetem ne dhome, ose kur eshte ne urban, e ku di un se ku tjeter. puna eshte se kur themi shqiperia eshte ne diktature duhet ta krahasojme me ato qe ka kaluar me pare( qe “fatmiresisht” jane te te gjithe llojve, nga pushtimi, ne diktaturen e anarkise, pastaj ne ate te monarkise, ne ate fashiste,nazisten, dhe komunisten) dhe kjo si ngjet as njeres prej tyre, por kjo sta heq te drejten per ta quajtur diktature. faktet nuk kane rendesi, rendesi ka interpretimi thoshte nice.
    ujku i ndare nga tufa, maksimumi mund te quhet ujk individualist po jo ujk i ngordhur. eshte delja ajo qe ngordh vetem.
    se fundi, si fleta e bardhe, edhe mosvotimi do ishin akte politike po te ishin masive.
    p,s fakti qe e drejta e votes eshte e drejte kushtetuse nuk e ben detyruese. kuptohet thjeshte fare, se nuk thuhet akti i votimit eshte kushtetues. po nejse besoj se ky eshte thjeshte korrigjimi i nje gabimi shpejtesie.

  11. O_Monstro Says:

    ——————————————————————————–They just…they got this icon they hold onto, it’s their Holy Grail and it’s such an easy one, you know. People ask if I’m a Socialist or a Communist or Capitalist… I say I am none of the above. Why do you think that those are the only options? All of those political constructs were created by writers who assumed, we lived on a planet of infinite resources. Not one of those political philosophies even contemplates that there might be a shortage of anything. I believe that communism, socialism, free enterprise, fascism are part of social evolution. You can’t take a giant step from one culture to another, there are in-between systems. Before there’s any “I’sm”, we have a life ground and the life ground is as I’ve just described most easily as all the conditions required to take your next breath and that involves the air you breathe, the water you get, the safety you have, the education you can access, all these things that we share and use and that no life, in any culture, can do without. So we’ve got to reset down to the Life Ground and the life ground is no longer any “I’sm”. It’s “life value analysis”.
    It’s simply a matter of historical fact that the dominant intellectual culture of any particular society reflects the interests of the dominant group in that society. In a slave owning society the beliefs about human beings and human rights and so on will reflect the needs of the slave owners. In the society, which again, which is based on the power of certain people to control and profit from the lives and work of millions of others, the dominant intellectual culture will reflect the needs of the dominant group. So that, if you look across the board, the ideas that pervade psychology and sociology and history and political economy and political science fundamentally reflect certain elite interests.
    And in a society where success and status is measured by material wealth, not social contribution, it is easy to see why the state of the world is what it is today. We are dealing with a value system disorder, completely denatured, where the priority of personal and social health have become secondary to the detrimental notions of artificial wealth and limitless growth. And, like a virus, this disorder now permeates every facet of government, news media, entertainment and even academia. And built into its structure are mechanisms of protection from anything that might interfere. Disciples of the Monetary-Market religion, the Self-Appointed Guardians of the Status Quo constantly seek out ways to avoid any form of thought which might interfere with their beliefs. The most common of which: Are Projected Dualities. If you’re not a Republican, you must be a Democrat. If you are not Christian, you might be a Satanist and if you feel society can be greatly improved to consider, perhaps… I don’t know… taking care of everyone? You’re just a “Utopianist”.
    Of course, when you hear the word “freedom” it tends to be in same sentence with something called “democracy”. It’s fascinating how people today seem to believe that they actually have a relevant influence on what their government does, forgetting that the very nature of our system offers everything for sale.
    The only vote that counts is the monetary vote and it doesn’t matter how much any activist yells about ethics and accountability. In a market system, every politician, every legislation and hence, every government is for sale.

    The blind conditioning that politics and politicians exist for the public well-being still continues. The fact is, politics is a business no different than any other in a market system and they care about their self-interest before anything else.
    George Carlin [1937-2008]
    I don’t really, honestly, deep down believe in political action. I think the system contracts and expands as it wants to. It accommodates these changes. I think the civil rights movement was an accommodation on the part of those who own the country. I think they see where their self-interest lies, they see a certain amount of freedom seems good an illusion of liberty, give these people a voting day every year so that they will have the illusion of meaningless choice. Meaningless choice, that we go, like slaves and say, “Oh, I Voted”. The limits of debate in this country are established before the debate even begins and everyone else is marginalized and made to seem either to be communist or some sort of disloyal person a “kook” there’s a word and now it’s “conspiracy”. See… they made that. Something that should not be even entertained for a minute: that powerful people might get together and have a plan! Doesn’t happen! You’re a “kook”! Your a “conspiracy buff”!
    ————————————————————————————

    Kërkoj ndjesë për tejzgjatjen pasi e di që këtu lexohen dhe komentet dhe sa më të gjatë të jenë, aq më konfuz bëhet lexuesi.
    Pjesën e kam shkëputur nga dokumentari që pashë para disa ditësh: ZeitGeist: Moving Forward, që është seria e tretë e dokumentareve të Lëvizjes ZeitGeist [The ZeitGeist Movement]. Natyrisht që unë i kam parë të tri dokumentarët dhe tek i pari thuajse jam shokuar për ditë me rradhë. Ndoshta disa mund të mos i besojnë këtyre dokrrave alla propagande por, gjithsesi çdo njeri thotë atë që mendon pavarësisht se nuk është “i lirë” mendërisht në atë që thotë!
    Kisha përshtypjen se këtu në TC nuk do të komentohej kaq me zjarr për çeshtje politike po sidoqoftë duke qënë rend i ditës s’ka sesi të mos shkruhet edhe për të, aq me tepër që këtu po flitej për Votën (meqë ra fjala mu kujtua kënga e Kastros dhe Zhakut – Mos Voto:).
    Gjithë kjo gjendje e krijuar prej gati dy muajsh i ka futur njerezit ne nje kllapi te re pas protestave dhe situates se rende qe pasoi me 21 Janarin, pa harruar se cka ndodhur me pare, sigurisht! Lexoj neper blogje lart e poshte, Saktivista, ResPublica (thuhen e jante “te majte”) lloj lloj opinionesh per zgjedhjet.
    Sinqerisht, une nuk kam votuar dhe nuk i kam ndjekur me pult ne dore keto dite qe kane qene nje “reality show”. Gjithcka e kam marre me te lexuar dhe me keq akoma nuk kam kuptuar asgje. Nuk ka ndonje gje per tu kuptuar. Te jesh i thjeshte eshte virtyt, eshte dije qe e perfiton me kohe dhe duke u marre me veten natyrisht. Eshte e vetmja gje qe nuk behet ketu tek ne, te merren me me thjeshtesi gjerat. Jam dakort me U.N –in (a.k.a ëhë) qe thote shume gjera qe fatekeqesisht per vendin tone veshtire te vihen ne vend. Dikush i krahason me zgjedhjet amerikane, dikusht me legjilacion anglo-sakson, një kolumnist shkruan se në Zvicër votohet me postë dhe bëhet referendum për çdo projekt që ka të bëjë me njerëzit që jetojnë në atë kanton, vijnë disa të huaj dhe na bëjnë “gati tu”, vendi është në kriza të njëpasnjëshme (jo vetëm financiare), papunësi, nuk kemi shoqëri civile, sindikata, shoqëria është kthyer në materialiste, konsumiste, kapitaliste. Marrëdhëniet Publike (socialet janë Fejsbukëzuar me kohë)janë kthyer në konkurrencë, marrëdhënie “shitës-blerës” (- Duhet të dish të shesësh veten se ndryshe nuk të përfill njeri dhe nuk të merr kush në punë, kuptoveee!?!?)!
    Nuk e di, mund të shkruash pafund pafund për cdo gjë vetëm se, diçka më trishton. Gjithmonë bëjmë krahasime,: ja kjo ashtu, bota kështu, ne këtu, ata atje… Më vjen keq po kjo tregon se ti si qënie njerëzore që jeton në këtë hapsirë tokësore nuk ke identitet, jeton si francez, si italian, ndihesh spanjoll, pak amerikan, shqipëtar kurrsesi!
    Bile në të tilla situata [si kjo që po kalojmë] e urren të jesh i tillë!!

  12. ah..cfar Says:

    Dhe sa Liri , i duhet nji bestiali per te kthyer gjithcka ne “origjine “?!

    (Kjo eshte nji pyetje qe vertet me shqeteson)

  13. Post Spleen Says:

    Ca do te thote ‘bestial’?

  14. ah..cfar Says:

    “Ca do te thote bestial?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    hahaaa …”ca “!!!, ah ky eshte nji art sinonimi i komplikuar per te ty .
    E pabesushme ne ckohe jetojm.

  15. ehe... Says:

    @ O_Monstro,
    @ Alket Bushi,
    ________
    … tek te cilet vura re nje perpjekje per te hyre ne dialog me mua. Falemnderit.

    E kuptoj fort mire qe largesia e disave prej nesh, largesi gjeografike apo dhe mendore, na ben qe shpesh ne “mergimtaret” te kemi nje qasje disi te ftohte te situates, gati pa nerv, dhe si nga “maje e thanes”. Mbase eshte vertet keshtu. Por do te ishte mire qe te shihej dhe nje faqe tjeter e kesaj figure : ne jemi po aq te vrullshem apo te prekur nga çfare ngjet ne Tirane, porse qendrimi i gjate ne nje vend te huaj ku keto gjera jane pafundesisht te rralla ben qe ta humbasim ekzibicionizmin apo shqip : zierjen ne damare para kameres se televizionit. E kam fjalen ketu : ne jemi po aq te indinjuar nga diçka qe nuk vertitet mire, porse kemi te tjere mekanizma shprehes. Per mire a per keq, jemi duke dale paksa nga tradita jone prej ballkaniku apo dhe jugori (jugori europian, dhe jo jugori shqiptar qe ska asnje kuptim).

    Nuk kam votuar. Me kete gjest qytetar (po aq qytetar sa dhe mosvotimi), jam ndare prej shume vitesh. Ne fakt, mosvotimi si i tille eshte dhe ai nje forme votimi. Ne ngelemi brenda qarkut, gjithçka qe bejme, thote Sartri, eshte politike : edhe zotimi, edhe terheqja, edhe hedonizmi edhe vetevrasja, gjithçka ka nje kuptim, nje sinjal per diku. Madje edhe vete amoraliteti, qe e sheh veten si mungese totale morali, pozitiv apo negativ qofte ky, rri i varur tek nocioni i moralit. Ne jemi te denuar te mos i shpetojme references, ose, ngaqe me pelqen shume te flas shqip dhe katundarçe, ne nuk i shpetojme nje kunji ku na kane lidhur me nje terkuze ne qafe. Edhe kur ndodh qe gomari ta kepuse terkuzen dhe te livadhise gjithandej, i zoti i gomarit do ta kerkoje ate duke marre si pikete, si pikenisje, pikerisht kete kunj.

    Ne kete kendveshtrim, “qortimi” qe Kume i ben mosvotuesit, me duket se nuk qendron. Nje njeri qe nuk ka votuar, ne fakt ka votuar. Ka shprehur diçka. Nuk mund te jete kurrsesi nje qenie apolitike. Kur nje njeri terhiqet dhe thote : une nuk e gjej me veten te prekur nga çfare derdellisni ju aty, ai ka shprehur nje qendrim. Jo me kot, abstenimi njihet si menyre votimi dhe shenohet ne nje tabele diku lart siper kokes se kryesise se Kuvendit. Edhe ai qe s’vjen ne sallen e kuvendit per te votuar ligjin mbi qethjen e lepujve, e ka percjelle nje mesazh. Tani duhet qe marresi i mesazhit t’i jape ketij te fundit nje kuptim.

    Dhe kuptimi qe do te duhet te nxirrej, eshte pak a shume ky : DICKA NUK VERTITET MIRE NE KETE VEND. C’te behet ? Ose me mire : ç’te bejme ?

    Sikur te kisha votuar, dhe me kushtin qe te votoja ne Tirane, e them hapur dhe pa frike se do te votoja per Lulzim Bashen. Kjo vote do te kishte ne vetvete ca motive. Une jam fort i qarte se as Basha dhe as Milloshi nuk me percjellin realisht ate çfare une besoj ne te vertete, por njeriu, krahas nje doze te mire idealizmi qe duhet ta kete, duhet te ulet nganjehere dhe me kembe ne toke dhe te behet praktik. Psh, Platoni, mendonte se poetet jane gjema e qytetit dhe thoshte se duhen perjashtuar nga sistemi “demokratik”. Ne kete pike, ai behej praktik : e dinte fort mire se s’kishte asnje argument per te perjashtuar nje njeri te lire nga vota, porse mendonte se nga ana praktike, perfshirja e poeteve ishte e demshme per poetin. Duke rimarre kete ide, filozofi i njohur gjerman Peter Sloterdijk, ngulmonte para ca vitesh qe mbase shpetimi i qyteterimit tone do te vinte nga biologjia, dmth nga manipulimi gjenetik : pra, nese ne do te bejme ne ate menyre qe te “pjellim” vetem njerez me nje prirje gjenetike per qenie paqesore, atehere ne s’do te kemi luftra. A mund te quhet fashist nje mendim i tille ? Mbase, por ama, Sloterdijk shtronte nje problem : diçka nuk shkon ne demokracite tona dhe duhet nje zgjidhje. Dhe ai e shihte kete zgjidhje tek epruvetat e kimise. Shume bukur.

    Edhe une, kur them se Rama nuk do ta merrte kurrsesi voten time, kjo eshte ngaqe, ne persiatjet e mia, do te kisha vendosur se ai eshte gjithçka, porse jo RRUGA E SHPETIMIT. Praktika, nganjehere te ben te perqafosh qendrime manikeiste : ose ky, ose ai. Vota eshte nje dhe e pandare, ajo duhet hedhur diku. Sterhollimet filozofike jane te bukura, te mundojne shpirtin, te lodhin dhe te çlodhin, porse ne fund ka nje vendim.

    (me vone, per arsyet e zgjedhjes qe do te kisha bere une…)

  16. ehe... Says:

    Erratum :

    … perfshirja e poeteve ishte e demshme per poetin.

    Duhet :

    … perfshirja e poeteve ishte e demshem per QYTETIN.

    (lapsus).

  17. ah..cfar Says:

    Ah…po !!! Kjo tingellon me bindshem.

  18. loer kume Says:

    miku im, abstenimi eshte abstenim, jo mungese. mungesa nuk eshte absytenim, nese me lexon mua me pare se te mendosh c pergjigje do kthesh, do gjesh gjithcka te detajuar e do kuptosh qe kam 5 mesazhe qe derdellis pikerisht absteimin si forme votimi. te mosvotuarit justifikohet vetem kur iken ne plazh. madje popullsine jovotuese e marr si popullsi pasive qe iken ne plazh une, ata nuk me japin asnje mesazh. ungesa eshte indiference, e indiferenca mesazhon moscarje koke per cfaredo qe te ndodhe ketu. ne duhet te kerkojme abstenimin. e te sugjeroj te mos diskutosh teorite e sartrit mbi politiken, se une ne baze te teorise se kunjit qe pershkruajte me lart, dhe ne baze te “gjithcka eshte politike” te pergjigjem qe “gjithcka eshte gjithcka”. dhe qe politika nuk egziston.
    po keto i perkasin teorise se mendimit. ne po flasim per praktike. mosvotimi = moskokecarje dhe indiference -> ata qe kerkojne voten nuk te konsiderojne fare e te jete per ty ata bejne qejf duke te lidhur kunjin ku tu vije mbare.

  19. ehe... Says:

    Loer,

    Une nuk e di si e kupton ti fjalen “abstenim”, por gjithsesi, e kam thene dhe nje teme tjeter, sa here qe te marrim nje fjale te huaj per ta futur ne shqip, ne duhet te bejme shume kujdes qe t’i japim kuptimin qe ajo ne origjine. Psh, te mos shkruajme “imperialist” dhe te nenkuptojme “speca me gjize” por te kuptojme çfare kupton francezi apo italiani apo latini.

    Abstenir, ne frengjisht do te thote : te shmangësh qellimisht qe te…, te ruhesh per te mos bere diçka. Dhe pak me i ftilluar, eshte : te mos marresh pjese qellimisht ne nje votim.

    Per rrjedhoje, abstenimi ne kuptimin tend eshte thjesht nje cep i vogel i kuptimit te plote. Nese ti nuk merr pjese ne nje votim, qellimisht dhe jo ngaqe te ka ikur autobusi, thuhet se ti ke abstenuar. Ne France, kur nje parti ben thirrje per te mos votuar, thote keshtu : “appel à l’abstention” (thirrje per abstenim). Besoj e kuptove se “abstenimi” eshte me shume nga ç’thua ti.

    OK. Nuk e mora vesh historine e Sartrit qe “gjithçka eshte gjithçka”. Une te fola me fjalet e Sartrit : gjithçka eshte politike, eshte zotim. Edhe kur nuk merr nje zotim, Sartri thote se ju keni marre nje zotim, pra zotimin per te mos u zotuar. Lexo “Ekzistencializmi eshte nje humanizem”, jo perkthimin qe ekziston lart e poshte, nqs ekziston.

    Fakti i mosperfilljes apo çinteresimit te votuesve, eshte ne vetvete nje menyre votimi. Une, si mosbesues ndaj klases politike, vendos qe te abstenoj dhe te mos i pergjigjem thirrjes per te votuar. Me kete, i bej me dije partive se ftesa juaj dhe ajo ç’me parashtroni, eshte pa kurrfare lidhje me interesat e mia. Por kjo s’do te thote se une s’kam interesa, siç mundohesh ta paraqesesh ti. Do te thote thjesht se interesat e mia nuk gjenden ne ofertat tuaja, prandaj ndryshoni ofertat qe te vij t’ju votoj.

    Edhe ne France, ku ka pese zgjedhje te veçanta : presidenciale, parlamentare, bashkiake, rajonale, europiane, perqindja e votimit po shkon ne renie te vazhdueshme. Perse ? Sepse njerezit jane lodhur me dy kampet : UMP (republikanet) dhe PS (socialistet). Jo me kot, Le Pen ka nje ringjitje ne sondazhe, sepse njerezit po shkojne drejt skajeve te fushes politike. Ky eshte nje sinjal, ata 60% franceze qe s’votojne ne zgjedhjet europiane, duan te thone se Europa qe na propozoni ju, s’na ben kurrgje dhe se ne nuk e kuptojme. I takon klases politike tani qe te ndryshoje ligjerimin, te shpjegoje ç’eshte Europa dhe perse duhet votuar.
    ______

    Te rikthehem tek arsyeja qe mund te me kishte shtyre te votoja Bashen. Jo se nje vote luan ndonje gje ne kandar (megjithese kesaj radhe ndodhi qe çdo vote ka rendesine e vet), por gjithsesi, per disa motive te ndryshme, Rama s’do ta kishte pare kurre voten time.

    – Rama drejton nje parti trashegimtare te PPSH (PKSH) e cila, per 50 vjet me radhe ka qene nje parti kriminale ne pushtet. Nje parti e tille, normalisht duhet te kishte dale jashte ligjit me 1991, dhe jo te merrte serish 67% te kuvendit. Kjo eshte nje arsye madhore qe perse s’kam votuar kurre dhe s’do te votoj asnjehere nje parti trashegimtare te PKSH (partise kriminale shqiptare). Aq me teper qe kjo parti (PSSH) nuk ka thene ende asnje fjale per mijera e mijera viktimat dhe vuajtjet e periudhes komuniste. Ajo nuk ka bere ende nje ndarje te qarte nga kjo periudhe, nga kreret e saj, nga kriminelet e komiteteve te partise.

    – Nje arsye tjeter madhore eshte se personi i Rames nuk ngjall asgje te hajrit ne syte tane. Prej vitesh te tera, ai ka treguar nje aftesi te mire shkaterruese dhe me veprimet e tij, une mendoj se ai eshte politikani me i deshtuar i Shqiperise. Kur them “politikani”, une jam duke e cilesuar pak si teper sepse ai ka treguar se nuk e njeh fare politiken. Eshte me te vertete nje rast i rralle qe nje parti politike ta drejtoje nje qe s’merr vesh asgje nga politika. Ketu, une do te beja ca dallime me disa personazhe te tjere si Berisha apo Meta. Keta te dy, pavaresisht mjaft verejtjeve, qortimeve qe mund t’iu behen, mund te cilesohen si politikane. Jo aq te suksesshem, OK, e pranoj, por kane njefare sensi politik. Ku duket ky sens ? Ne disa veprime te thjeshta : prirja per koalicione, per kompromise, aftesia e tyre per te tatuar nje puls, per te bere prapa kur duhet bere, per t’i meshuar perpara kur forcat iu dalin. Politikani, ky eshte : dikush qe mban vetem disa ide te paprekshme, dhe pjesen tjeter te ideve e hedh ne tavoline per shkembim. Nje politikan eshte aftesia per te nuhatur forcat qe do te perplasen, terheqjen nese forcat lene per te deshiruar, dhe ecjen perpara nese forcat jane te mjaftueshme. Ne rast te kundert, nese i shperfill keto realitete, nuk quhesh politikan por je thjesht nje deshtak qe sillesh si kali ne leme.

    – Nje arsye jo me pak madhore eshte dhe tallja apo paciperia e Rames per ta trajtuar votuesin si debil. Ku duket kjo ? Ketu : nese i thua votuesit “eja te rrezojme filanin”, ti duhet ta kesh te qarte se duhet t’i propozosh ketij votuesi tjeter gje sesa nga ky filani. Por ç’ndodh me Ramen ? Ne te njejten kohe qe ai fshikullon menyren berishiane te te qeverisurit, ai s’ofron asgje tjeter veç nje kopje te keqe te kesaj te fundit. Ne kete pike, votuesi ben pyetjen : me merr gje per idiot ky Rama qe me ben thirrje “eja te rrezojme Berishen qe te vij une” ? Kur t’i zesh vendin tjetrit, ti duhet ta besh kete jo duke u nisur nga interesa te ngushta vetjake te tipit “ik ti te vij une”, por duhet te kesh nje moral qe thote keshtu : “une di ta bej kete gje ne nje menyre tjeter nga ç’e ben ti, dhe mendoj se menyra ime eshte me e dobishme per votuesin.” Pa nje saktesim te mire te asaj çfare do te besh ti ndryshe nga pararendesi, eshte e kote dhe madje e pamoralshme qe ta shqetesosh me kot votuesin.

    – Nje arsye tjeter eshte se Partia Socialiste sot nuk ngjall asnje shprese, ajo ska asnje vizion, por eshte thjesht nje riperseritje e asaj çfare shihet neper partite e tjera. Me nje demokraci te brendshme partiake qe eshte per t’u vajtuar, kjo parti nuk percjell asnje mesazh shpresedhenes tek qytetari. A jam duke thene se edhe partia demokratike ka probleme te ketij lloji ? Jo, e di fort mire se edhe ajo ka shume probleme ne kete pike. Porse ti si socialist qe ben nje kerkese per vote, nuk me propozon asgje ndryshe nga ç’me paraqet tani partia kundershtare.

    – dhe se fundi, nje arsye po aq e rendesishme eshte vete karakteri apo personaliteti i Rames. Eshte e kote te shtoj se fjalori i tij, menyra e tij e te shprehurit, e te qendruarit, e te levizurit apo dhe e te qeshurit, nuk me mban fare ngrohte dhe thjesht sa me perforcon ne idene time se ky njeri nuk do te jete kurre percjellesi i ideve te mia mbi politiken apo tjeter.
    ________

    Keta jane pak a shume, por ka edhe shume arsye te tjera, psh (por qe nuk do ta ftilloj gjate ketu), imazhi qe percjell Rama per nje ndarje fiktive veri-jug, qytet-fshat, gege-toske. Po te vesh re diskutimet me kryesore qe bien ne sy te socialisteve, eshte nje gjuhe e mbushur me keto referenca te dyshimta dhe te rrezikshme ku i fryhet nje zjarri qe ska nevoje te ndizet me tej. Eshte e kuptueshme pastaj qe nje pjese e tere e zonave ne fjale te mos gjeje me asnje mesazh ne gojen e socialisteve. Nese dikush perbuz sistematikisht nje kategori apo krahine te caktuar, eshte e qarte se ju nuk keni ç’ti kerkoni me kesaj kategorie apo krahine. Dhe eshte fakt qe une nuk e gjej kete diskutim te semure tek demokratet jugore (te zonave te jugut), dhe as tek demokratet veriore per vellezerit e tyre te jugut. Madje mendoj se mbeshtetesit me te mire te idese se mosndarjes veri-jug jane pikerisht demokratet e jugut te cilet iu kundrvihen gojeve te liga te shume socialisteve jugore te cilet shprehen me disa forma tejet te skaduara te ish-periudhes komuniste.

    Per ta mbyllur, mendoj se ky ekuacion i pazberthyeshem (ne dukje, te pakten) eshte pasoje e drejtperdrejte e nje mos-analize te vetedijes sone qytetare mbi ate çfare ka ndodhur per 50 vjet me radhe. Nese nuk mjekohen keto plage, me diskutime dhe debate te shendosha ku njerezit, te gjithe pa perjashtim, te bejne nje lloj vetegjykimi mbi ate ç’kemi perjetuar, duke marre persiper, gjithsecili ne ndergjegjen e vet, pjesen e vet te fajit – njelloj si hulumtimi i ndergjegjeve gjermane pas luftes se dyte boterore -, atehere nuk besoj se ne Shqiperi do te kete nje paqe sociale te mirefillte dhe nje pajtim vertet te mireqene. Ne thjesht do te jetojme ne nje lloj amnezie e cila pret vetem çastin te rizgjohet dhe te prishe ndonje ekuiliber te brishte.

    Falemnderit.

  20. loer Kume Says:

    i dashur ehe qe nuk merr vesh dhe qe do patjeter te komplikosh biseden me shpjegime fjalesh qe te tere i dime. abstenim se ca eshte e dime te tere. faleminderit per shpjegimin. ti me mungesen tende i thua klases politike saktesisht “ASGJE”.
    abstenimi dhe ne parlament tregohet me prezence dhe karton ne dore. kur nuk shkon diku mund te kesh dy milione arsye. kur shkon dhe kundershton, atehere tregon vullnetin tend politik. kaq. jam me se i sigurte qe asnjeri me dy pare mend ne koke nuk eshte dakord me klasen politike, po kjo s dmth qe te mos votosh. duhet te kerkojme te futet ne llogari vota e bardhe. ajo eshte vullnet politik i ushtruar. tani, meqe jemi ne mendim demokratik, ftoj tere lexuesit e kesaj teme te votojne per voten e bardhe apo mosvotimin fare. kush vlen? kush ka vlere per shoqerine?

  21. O_Monstro Says:

    Lexova me shume me vemendje ato qe kishte shkruar U.N sesa L.K [jo per te thene se pelqej ate me shume se kete apo per te thene qe ai eshte me i mire se ky]!
    Impakti, eshte ceshtje ndjesie, nuk e di, nga ato qe lexova U.N ishte me i thjeshte ne gjykim!
    Nese do te filloja te mendoja se duke hedhur fleten e votes se bardhe do te merresha me shume seriozisht sesa te mos votoja fare do te filloja te gjykoja edhe rastet e tjera. Psh: si mendoni ju, ata qe kane hedhur fletet e ne kutite e gabuara e kane bere me qellim [si nje shenje proteste, si rasti i presidentit B.Topi] apo e kane bere nga mosdija, emocioni etj etj!
    Pse fleta e votes e bardhe [qe do te ishte e pavlefshme per numerim] do te shfaqej si shqetesim dhe jo si nje padituri e njerezve per menyren e votimit ashtu sic mund te jene fletet e hedhura ne kutite e gabuara??
    Mund te thoni se: po mire, po nese te gjithe ata qe nuk shkuan te votonin si shenje proteste, te shkonin dhe te hidhnin fletet e bardhe [do te ishin shume ne numer] atehere sistemi yne politik do te preokupohej…??
    Besoj e ketyre “kucedrave” nuk do tu behej vone si do te fitonin, qofte edhe 2-1, por vetem te fitonin!
    Mbeshtes parimin dhe shpjegimin e U.N -it, une nuk shkova te votoja jo sepse me iku autobuzi, ika ne plazh apo te tjera justifikime por, sepse sistemi politik ma shpif dhe nuk dua ti shikoj bojen! E di qe forma ime e pakenaqesise ndaj sistemit politik nuk eshte dhe aq e fuqishme apo efikase por, fakti qe une do te shkoja te prisja ne rradhe, te shikoja fytyrat e militanteve qe ndoshta kur te te jepnin fleten te te benin nje “kercenim” te votoje per partine e tyre, te lyeja gishtin me boje si bagetia kur stampohet per tu njohur dhe mos tu ngaterruar, te behesha ne nje menyre pjese e sistemit, nuk me jep asnje fare shprese se duke hedhur fleten e bardhe sepaku do te vija shpirtin ne qetesi qe kisha “protestuar” disi!
    Jo, un nuk dua te bej asgje per kete klase politike qe nuk shpreh asgje ne syte, veshet, dhe mendjen time! Nuk dua t’ju jap atyre kurajo qofte edhe me flete te bardhe! Te pakten per kete klase politike!

    Me ftuan te merrja pjese tek nje nga mbledhjet e kandidatit L.Basha me “Intelektualet e Tiranes”! Nuk doja te beja paragjykuesin dhe te shprehesha per L.Bashen pa e pare dhe degjuar vete dhe shkova!
    Gjate gjithe kohes qe ai ishte ne salle atmosfera per njerezit mu duk elektrizuese dhe perpiqesha te gjeja ndonje fytyre qe te mund te shprehte dicka te ngjashme me ate qe po perjetoja une! Nuk e di se cfare shprehte fytyra ime po besoj se do ta kuptoja po te shihja nje fytyre tjeter! Nuk e di, mu duk se njerezit sikur hipnotizoheshin nga ato qe ai thoshte! Sikur te gjithe kishin kohe qe ishin ne nje mendje me te! Me erdhi me te vertet keq qe nuk degjova gjera qe do te doja te kisha degjuar por vetem retorike mbas retorike…perseritje ne hapsira cinike…fasade etj etj!
    E di qe njerezit jane mesuar tashme me kete lloj te jetuari dhe nuk perpiqen te ndryshojne, ndoshta sepse ndihen mire, nuk e kuptojne, jane tashme ne nje rrjedhe lumi nga ku duhet te te nxjerrin qe te shpetosh ose per te vetmen arsye sepse ju pelqen!!
    Ato qe thuhen me siper per E.Ramen per mua qendrojne! Po te ndaloj ketu shumica do te mendojne se un jam i djathte dhe mbeshtes te djathtet cilido qofte lideri i tyre. [edhe pse lideri i tyre nuk ka ndryshuar prej dy dekadash!!]
    Te njejtat gjera do te mund te thoja dhe per liderin e te djathtes po nuk ja vlen te shkruaj me gjate per difektet e pales tjeter.
    Ka shume gjera per te thene (jo per politiken, sesa per njerezit qe varen prej saj)!

  22. ehe... Says:

    Falemnderit, O_Monstro.

    Ke te drejte aty ku thua se, po te bejme njefare portretizimi te se djathtes, do te gjejme pak a shume te njejtat simptoma si te majtes. Eshte fakt se, ende deri me sot, nuk po del nje model i ri politikani. Te gjithe ngjajne si dy pika uji. Madje ketu e merr shtytjen zemerimi im me ata qe me kerkojne voten : s’kane asnje dallim me njeri-tjetrin dhe kendej me shkoqin mengen e xhaketes duke me terhequr. Kjo s’shkon.

    E djathta, e di shume mire se ka disa probleme te organizimit te vet te brendshem, ka dhe aty njefare fryme te vjeter (njeshi vendos gjithçka), nuk ka terheqje elementesh te rinj qe t’i nenshtrohen kriterit te merites, etj. Problemi nuk eshte dhe aq njerezit nga ç’jane institucionet. Nese duam te ndertojme diçka, ato duhet te jene institucionet, dmth rregullat, rregulloret, statutet, te drejtat dhe detyrat, te percaktuara qarte per çdo gje. Pa nje organigrame me detyra te percaktuara qarte, asnje ndermarrje s’rri dot ne kembe. Nese vendoset qe zgjedhja e drejtuesve te nje partie duhet te behet çdo dy vjet, me votim keshtu e ashtu, etj. etj., atehere keto duhen respektuar dhe madje duhet te kthehen ne “star” te mbledhjeve. Nuk eshte kryetari apo sekretari i partise, por eshte statuti dhe rregullorja ajo qe ze kryet e vendit.

    Megjithate, retorika qe ke degjuar ne mbledhje, eshte nje plage qe s’sherohet lehte. Megjithate, besoj se ne kemi nevoje per pak normalitet : s’duam as heronj as supermene (Berisha, Rama), por duam pak njerez normale, ose shkurt, burokrate. Ne kemi nje neveri ndaj fjales “burokraci” (Hoxha, per kete qellim eshte i perbindshem, sepse ka shkaterruar nje fjalor te tere politik), por ama, burokracia eshte shtylla e nje shteti. Pa te, eshte e kote. Ok, se fillova te hapem prape, ka shume gjera per te folur, siç e thua dhe vete.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: